Het doel
Het doel van training en workshops bestaat uit twee onderdelen:
- Uw mensen (verder) ontwikkelen tot professionals in hun functie, d.w.z. de persoonlijke kwaliteit qua kennis, vaardigheden en gedrag als ook hun bereidheid tot zelfontwikkeling verbeteren.
- De gewenste cultuur van de onderneming te realiseren.
Rol SBMI
Aan de hand van noodzakelijke behoeften en wensen opstellen, coördineren en verzorgen van de trainingen en workshops gericht op alle niveaus in uw onderneming.
Aanpak
Wij willen u graag helpen met het oplossen van uw organisatie-uitdagingen door middel van interimmanagement. Als u ons verzoekt om ondersteuning, zullen wij de volgende procedure aan u voorstellen:
- Gewenste cultuur vaststellen
- Essentieel vereiste competenties per functie als ook niveau overeenkomen
- Competenties vertalen naar gedrag en handelswijze
- Noodzakelijke behoeften per individu, niveau, team of proces bepalen
- De groepen voor de korte groepstrainingen samenstellen
- Trainingen en workshops uitvoeren
- Teamdoelstellingen opstellen
- Persoonlijke doelstellingen opstellen
- Persoonlijk ontwikkelingsplan overeenkomen
- Opvolging en omzetting ontwikkelingsplannen
Workshops en trainingen
Hieronder treft u een opsomming van mogelijke trainingen en workshops:
- Advies & begeleiding tijdens het opbouwen van het kwaliteit/assetmanagementsysteem
- Projectmanagement
- Portfolio- en programmamanagement
- Bevoegdheden, verantwoordelijkheden en taken vaststellen
- Invloed en omgaan met (cultuur)verbeteringsprocessen
- Effectief hanteren van weerstanden
- Begeleiden van conflictsituaties
- Managen van groepsprocessen
- Human resource management (HRM)
- Management van middelen en processen
- Stijl van leidinggeven
- Individueel coachen van mensen
- Werken en begeleiden van actieplannen
- Participatie genereren en in stand houden
- Omgaan persoonlijke effectiviteit
- Het voeren van stimulerende doelstelling- en functionering-gesprekken
- Time management
- Train de Trainer
- Werken in Topteams
- Klantgericht denken, gedrag en houding
- Interne klantgerichtheid, service verlening en verbeteren van samenwerking
- Effectieve klachtenbehandeling en verwerking
- Marktonderzoek en evaluatie
- Effectieve communicatietechnieken
- Presentatietechniek
- Werkoverleg: gezamenlijke doelstellingen genereren en realiseren
- Effectief en resultaatgericht vergaderen: structuur, vergadertechniek, besluitvorming, commitment en teamgeest
- Het opstellen van het strategisch beleidsplan
- Het (her)formuleren van het ondernemingsbeleid
- Het opstellen van een jaarplan met doelstellingen
- Het formuleren van het kwaliteitsbeleid
- Het maken en opstellen van opleidingsplannen